Serie: The Witcher #0.5
Uitgeverij: Gollancz
Auteur(s): Andrzej Sapkowski
Aantal pagina’s: 288
Genre: Fantasy

The Last Wish samenvatting

Geralt valt behoorlijk op, met zijn witte haar en doordringende ogen, zijn cynische houding en totale gebrek aan respect voor autoriteit… maar hij is veel meer dan zijn indrukwekkende uiterlijk doet vermoeden.

Geralt is een hekser, een man met magische krachten die van hem een briljante vechter en genadeloze huurmoordenaar maken. Zijn doelwitten? Verachtelijke monsters die het land terroriseren.

Als beschermer van de onschuldigen, ontmoet Geralt incestueuze koningen met ondode dochters, wraakzuchtige geesten, schreeuwende harpijen, vampiers met relatieproblemen en wanhopige demonen. Velen zijn kwaadaardig, sommigen zelfs verdorven, maar het belangrijkste is dat de meesten niet zijn wie ze lijken…

Het boek the last wish Witcher Andrzej sapkowski op een tafeltje in de trein

The Last Wish recensie

Ondanks dat ik normaal geen fan ben van het lezen van fantasy boeken, heb ik me gewaagd aan de proloog van de The Witcherserie. Ik wil graag de hype begrijpen en zelf ervaren, na een eerste mislukking om de Netflix-serie te kijken. Tot zover heb ik enkel de eerste aflevering gezien, maar was nog niet overtuigd om verder te kijken. Het greep me helaas niet zoals het anderen wel leek te grijpen. Ik hoopte dan ook dat het lezen van het boek, waarop het eerste seizoen gebaseerd is, me zou overtuigen om de serie verder te kijken.

Korte verhalen

Het verhaal van Geralt van Rivia zat anders in elkaar dan ik had verwacht. Ik dacht dat ik een lopend verhaal te lezen zou krijgen, maar niks was minder waar. Geralts verhaal is opgeknipt in kleinere stukken waar op het eerste oog geen chronologische volgorde in lijkt te zitten. Dit was even wennen aan het begin, maar gelukkig waren het stuk voor stuk begrijpelijke korte verhalen. Na elk losstaand verhaal kwam er een volgend stuk van een chronologisch verhaal. Natuurlijk was het ook even wennen aan een nieuwe wereld. Omdat de verhalen losjes gebaseerd waren op bekende sprookjes, zoals Belle en het Beest en Sneeuwwitje, viel het gelukkig mee hoe lang dit wennen duurde.

Overtuigd om de serie te kijken

Na het lezen van dit eerste verhaal uit de The Witcherserie ben ik overtuigd om ook de serie te gaan kijken. Dit kwam vooral doordat ik mijn lievelingssprookjes herkende in de losse verhalen! Helaas ben ik er nog steeds niet aan toe gekomen, of wellicht heb ik toch genoeg aan het verhaal in het boek. Toch zal de serie in mijn achterhoofd blijven zitten en zal ik het vast ooit wel eens gaan kijken! Dan doe ik meteen mijn vriend Pieter een groot plezier 😉

Benieuwd geworden? Bestel jouw exemplaar van The Last Wish van Andrzej Sapkowski bij de lokale boekhandel via Libris!

Deze post bevat affiliate links en ads. Dit betekent dat ik een percentage van het bedrag krijg, als jij producten via deze links op mijn blog koopt. Je betaalt hiervoor niks extra, maar je maakt er wel een mede boekenwurm heel blij mee!