Serie: Emma Sköld #1
Author(s): Sofie Sarenbrant
Aantal pagina’s: 368
Genre: Thriller
* Gekregen recensie-exemplaar van L.S. Amsterdam

Berouw samenvatting

In Berouw wordt ‘s nachts een man op brute wijze vermoord. De ochtend erna wordt het lijk door de zes-jarige dochter en haar moeder gevonden. Direct wordt de vrouw van de vermoorde man, Cornelia, verdacht. Zij wilde namelijk het gewelddadige huwelijk ontsnappen, samen met haar dochter Astrid. Hoe kan Cornelia de verdenking van zich afkrijgen?

Sofie Sarenbrant Berouw recensie

Berouw laat ons kennismaken met rechercheur Emma Sköld. Ze heeft de zaak van de moord op Cornelia’s man op zich gekregen en probeert tegelijkertijd van haar stalkende ex af te komen. Alsof dat allemaal nog niet druk genoeg was, is ze ook nog zwanger. In Emma herkennen we een sterke, onafhankelijke vrouw. In tegenstelling tot vele andere sterke politievrouwen, vond ik Emma behoorlijk sympathiek. Ik kijk er dan ook heel erg naar uit om meer boeken in de serie over Emma Sköld te gaan lezen!

Daarbij komt nog dat het boek enorm spannend was en de korte hoofdstukken maakten het nog gemakkelijker om lekker door te blijven lezen. Ik vond het ‘s avonds heel moeilijk om het boek weg te leggen voor het slapengaan; het liefst had ik de hele nacht doorgelezen! Het eerste deel van de serie eindigt met een cliffhanger die je laat hunkeren naar meer. Berouw van Sofie Sarenbrant is zeker een aanrader voor thrillerliefhebbers die van Scandinavische crime houden. Ik weet nu al dat het tweede boek net zo geweldig gaat zijn!

4 thoughts on “Berouw, Sofie Sarenbrant

1. It’s such a good feeling when you find a book that’s really addictive! Although it’s definitely not great for your sleep, haha. Short chapters always make me feel like I read a book much faster than I otherwise would. 😋