Titel: Dert13n
Serie: Eddie Flynn #4
Author(s): Steve Cavanagh
Aantal pagina’s: 373
Genre: Thriller

Dertien samenvatting

In het vierde boek over Eddie Flynn volgen we de zaak rondom Hollywoodsensatie Robert Solomon. Hij wordt beschuldigd van de moord op zijn vrouw en bewaker. Beide zijn op gruwelijke wijze om het leven gebracht en alles wijst in de richting van Robert. Eddie Flynn raakt steeds meer overtuigd van Roberts onschuld, maar hoe kan hij dit bewijzen als de moordenaar in de jury zit?

Steve Cavanagh Dertien recensie

Opnieuw een ijzersterke thriller van Steve Cavanagh. Dit is het eerste boek in de serie over Eddie Flynn die ik lees en gelukkig maakte dat niks uit. Ik kon het boek goed volgen, ondanks de kleine hints naar eerdere boeken. Het lezen van dit vierde deel maakt me uiteraard heel nieuwsgierig naar de eerdere boeken.

Waar het verhaal een ietwat langzame start had, waarbij ik moeite had om in het verhaal te komen, maakt Cavanagh dit meer dan goed met het verloop van het verhaal. Op een gegeven moment kwam ik in een flow en wilde ik het boek niet meer wegleggen. Omdat ik gedurende mijn leven al zoveel thrillers voorbij heb zien komen, ben ik niet snel meer te verrassen door een plottwist. Dertien van Steve Cavanagh zat echter zo vol onverwachtse plottwist die mijn mond letterlijk open lieten vallen van verbazing. Ondanks dat de hints zich recht onder mijn neus bevonden, zag ik de plottwist niet aankomen.

Meesterlijke thriller

Ik heb eerder al een recensie geschreven over Verdraaid van Steve Cavanagh*. Waar ik positief verrast was door dat boek, was ik dat nog meer door Dertien. Ik had zoveel goede verhalen over deze thriller gehoord en ze zijn stuk voor stuk waargemaakt. Binnenkort komt een nieuw deel in de serie over Eddie Flynn uit, Fifty Fifty, en ik kan nu al niet wachten om hem te gaan lezen!

*Ik heb een recensie-exemplaar van Verdraaid van Steve Cavanagh gekregen van L.S. Amsterdam. Dit heeft op geen enkele manier invloed op mijn mening over het boek!

2 thoughts on “Dertien, Steve Cavanagh