Faking it as the Maid van Emily James || Recensie

Titel: Faking it as the Maid
Auteur(s): Emily James*
Aantal pagina’s: 195
Gelezen als: Ebook
Genre/thema: Romantiek, Humor

Ondanks dat Avery elke maand al ontzettend veel moeite doet om de huur op te kunnen hoesten, wordt ze ontslagen. Als ze niet snel wat verzint, om deze maand toch de huur te kunnen betalen, loopt ze ook nog de kans om uit haar flat gegooid te worden. Wanneer zich de kans voordoet om het huishoudbaantje van haar vriendin Christina over te nemen, pakt ze deze met beide handen aan. Ze heeft het geld hard nodig.

Op de dag dat Avery ontslagen wordt, gaat ze verslagen naar een bar om warm te worden voordat ze de nacht moet doorbrengen in haar ijskoude flat. Hier wordt ze al gauw opgemerkt door Ben. In eerste instantie negeert Avery zijn avances, waardoor hij denkt dat ze geen Engels spreekt. Uiteindelijk besluit ze met hem mee te gaan; alles om maar niet naar haar koude flat terug te hoeven en Ben is hot. Toch loopt de avond niet af zoals ze dachten, maar als lezer van romcoms weet je natuurlijk dat ze elkaar al gauw weer zullen zien …

Rijk vs arm

Net als de andere boeken van Emily James, zoals de Power of Ten serie en het eerste deel uit de Faking it serie, is ook Faking it as the Maid weer gevuld met hilarische momenten. Toch kent dit deel minder van zulke momenten dan James’ eerdere boeken. Het behandelt namelijk ook de verschillen tussen arm en rijk en hoe deze twee verschillende werelden met elkaar kunnen botsen. Ik vond dat Emily James dit op een hele goede manier heeft weergegeven, en het einde is dan ook zeker een fijne twist; het loopt allemaal niet zoals je zou denken!

Ik ben echt fan van Emily James’ boeken en ik ben dan ook heel erg blij dat ik nu al uit kan kijken naar weer een nieuw boek: Operation: My Fake Girlfriend (OMFG). Ik weet nu al dat het net zo geweldig gaat zijn als al haar andere boeken!

*Ik heb een ebookversie van dit boek gekregen van de auteur. Dit heeft mijn mening over het boek op geen enkele manier beinvloed!

4 thoughts on “Faking it as the Maid van Emily James || Recensie