Cujo van Stephen King || Recensie

Uitgever: L.S. Amsterdam
Aantal pagina’s: 333
Genre: Thriller, Horror
Publicatie datum: 1982
Datum gelezen: 19 februari 2020
5/5 ★

Cujo speelt zich af in Castle Rock. Tijdens het verhaal leer je verschillende inwoners kennen, zo ook de Sint-Bernard Cujo. Het is een goede hond, die alles wil doen om zijn baasjes tevreden te houden. Dat alles verandert wanneer hij een konijn achterna zit en in een grot eindigt. De bewoners van deze grot zijn vleermuizen die niet gediend zijn van Cujo. Eentje bijt hem in zijn neus. Deze actie zal niet alleen het leven van Cujo drastisch veranderen, maar ook die van enkele andere inwoners van Castle Rock.

Voordat ik begon met lezen in Cujo, hoorde ik vele verschillende geluiden over het boek. Van sommigen is het hun lievelingsboek, anderen vonden het verhaal maar niks. Ik moet toegeven dat het voor mij ook een beetje stroef startte. Zodra ik echter lekker in het verhaal zat, kon ik het boek maar moeilijk weer wegleggen. Het is een echt King verhaal, waarbij je alle personages goed leert kennen, met hier en daar een beschrijving die je de rillingen geven. Een waarschuwing: lees dit verhaal niet als je absoluut niet tegen dierenleed in boeken kunt! De delen over Cujo braken mijn hart. He just wanted to be a good boy 😭

Door de langzame opbouw van het verhaal zie je hoe slechts enkele, schijnbaar kleine, zaken voor een hel kunnen zorgen. Het lijkt allemaal zo onwaarschijnlijk wat er in Cujo gebeurt, maar als je erover nadenkt zou het zo maar echt hebben kunnen plaatsvinden. Ik heb enorm van dit boek genoten en kan dan ook met een gerust hart zeggen dat Cujo in mijn top tien King boeken is beland!

4 thoughts on “Cujo van Stephen King || Recensie