De escaperoom van Megan Goldin || Recensie

Aantal pagina’s: 348
Gelezen als: Audioboek
Genre: Thriller
Publicatie datum: 12 augustus 2019
Datum gelezen: 16 februari 2020
5/5 ★

De titel van het boek verklapt eigenlijk al een beetje waar De escaperoom over gaat; vier mensen zijn opgesloten in een lift die omgebouwd is tot escaperoom. Aan hen de taak om er levend uit te komen. Het gaat hier om vier ambitieuze mensen, werkzaam in de financiële sector. Ze laten niet zo makkelijk over zich heen lopen en zijn bereid om over lijken te gaan om hun doelen te behalen. Al gauw komen ze erachter dat ze vastzitten en er hoogstwaarschijnlijk niet levend meer uit zullen komen. Geheimen worden ontrafeld, maar de vraag blijft: wie is het meesterbrein achter deze escaperoom?

Voordat ik begon met het luisteren naar De escaperoom, had ik verwacht een middelmatige, maar toch supervermakelijke thriller voorgeschoteld te krijgen. Niks was minder waar. Ja, het was supervermakelijk, maar daarnaast zat het verhaal ook nog eens ontzettend goed in elkaar. Door de korte proloog krijg je alvast een hint toegeworpen van hoe het verhaal af gaat lopen. Hierdoor is de spanning direct al aanwezig en blijf je de rest van de tijd op het puntje van je stoel zitten.

Naast dat het verhaal naar mijn mening goed in elkaar zat, vond ik dat de karakters van zo goed als alle personages een geweldige groei doormaakten. Of dit nou de goede, of de slechte kant op was; je ziet de personages voor je ogen meer en meer lagen krijgen. Ik leefde met ze mee, en anderen kon ik gewoonweg niet uitstaan. Er zaten me een stelletje eikels tussen… Naast het verhaal zelf, vond ik het idee dat sommige mensen daadwerkelijk zo ontzettend ambitieus zijn dat ze enkel lijken te leven voor het werk, ook angstaanjagend. Ik moet er zelf niet aan denken om geen tijd voor mezelf over te houden en dat mijn hele leven enkel om ‘geld maken’ zou draaien. Brrr.

Heb jij De escaperoom al gelezen?

4 thoughts on “De escaperoom van Megan Goldin || Recensie