Dicht bij jou van Karen Cleveland || Recensie

Uitgever: A.W. Bruna*
Aantal pagina’s: 384
Genre: Crime, Thriller
Publicatie datum: 14 januari 2020
Datum gelezen: 5 februari 2020
3,5/5 ★

Dicht bij jou is een FBI-thriller die vertelt over Stephanie Maddox die op een dag de kamer van haar zoon binnenloopt om de kleine rommeltjes op te ruimen. Wanneer ze bij de kast aankomt vindt ze iets wat het leven van zowel haarzelf als haar zoon volledig op zijn kop zet. Niets is meer wat het lijkt en zal ooit meer hetzelfde zijn. Is haar zoon gevaarlijk, of is er iets anders aan de hand? Kent ze degene waarvan ze het meeste houdt wel echt?

De samenvatting op de achterflap van het boek liet mij denken dat ik te maken had met een thriller in de huiselijke sfeer. Dit sloeg echter al snel om naar een crime thriller die zich voornamelijk binnen de FBI afspeelde. Persoonlijk houd ik meer van herkenbare thrillers; spannende verhalen die zich zomaar ook in mijn leven zouden kunnen afspelen. Dit was helaas niet het geval bij Dicht bij jou, waardoor ik een beetje teleurgesteld was.

Mijn persoonlijke teleurstelling deed echter niet af aan de kwaliteit die het verhaal nog steeds bezit. Cleveland heeft een goed verhaal in elkaar gezet, die tot op de laatste bladzijde spannend is. Tot op het laatste moment weet je niet wie er te vertrouwen is en wie niet. Zelfs nadat ik het boek uithad was ik hier nog niet echt zeker van. Dit zorgde er eveneens voor dat ik het gevoel had dat het verhaal nog niet af was en dat er nog een vervolg op zou moeten komen om Dicht bij jou als verhaal af te ronden.

Mocht jij wel houden van thrillers die zich afspelen binnen de FBI, dan is Dicht bij jou zeker het lezen waard!

Ik heb een recensie-exemplaar van Dicht bij jou van A.W. Bruna gekregen. Dit heeft op geen enkele manier invloed op mijn mening over het boek!

4 thoughts on “Dicht bij jou van Karen Cleveland || Recensie