De bekentenis van Jessie Burton || Recensie

Uitgever: L.S. Amsterdam*
Aantal pagina’s: 461
Genre: Eigentijds, Historische fictie
Publicatie datum: Januari 2020
Datum gelezen: 12 februari 2020
5/5 ★

De bekentenis van Jessie Burton speelt zich af in zowel de jaren ’80 als het heden. In 1980 ontmoet Elise Morceau de gerenommeerde auteur Constance Holden. Al gauw vallen ze voor elkaar en raken ze verwikkeld in een passievolle relatie. Wanneer Constance naar L.A. moet voor de verfilming van haar laatst uitgebrachte boek, reist Elise met haar mee. Waar Constance zich volledig thuis voelt in de ambitieuze stad, zou Elise het liefst vluchten. Op een avond vangt Elise een gesprek op en zal haar leven nooit meer hetzelfde zijn.

In het heden is Rose Simmons op zoek naar het verhaal achter de verdwijning van haar moeder. Haar moeder liet haar als baby achter en sindsdien is ze door enkel haar vader grootgebracht. Wat er van haar moeder geworden is, heeft ze nooit geweten. Op een dag vertelt haar vader dat Constance Holden de laatste is die Elise heeft gezien, voordat ze verdween. Kan Rose de antwoorden op haar vragen bij Constance vinden? Of zal ze voor een dichte deur komen te staan?

De bekentenis is een verhaal over de liefde, de angst om diezelfde liefde te verliezen en uiteindelijk het vinden van je ware ik. Ik geniet ontzettend van verhalen die zich zowel in het verleden als het heden afspelen en zo langzaam samen tot een ontknoping in het heden komen. Burton bracht de personages echt tot leven met haar schrijfstijl en ik merkte dat ik ook op de momenten dat ik niet aan het lezen was, nog bezig was met de levens van Elise, Constance en Rose. Ik wilde weten hoe het afliep!

Ik had al veel goeds over de eerdere boeken van Jessie Burton gehoord. De bekentenis is echter het eerste boek dat ik van Burton heb gelezen. Het liet me hunkeren naar meer van haar werk en ik zal dan ook zeker Burton’s eerdere boeken, Het huis aan de gouden bocht en De muze, binnenkort oppakken.

Ik heb een recensie-exemplaar van De bekentenis van L.S. Amsterdam ontvangen. Dit heeft echter op geen enkele manier invloed op mijn mening over het boek!

2 thoughts on “De bekentenis van Jessie Burton || Recensie