Hou me vast zoals ik was van Gaby Rasters || Recensie

Uitgever: Boekerij
Aantal pagina’s: 288
Genre: feelgood, drama, gebaseerd op een waargebeurd verhaal
Publicatie datum: september 2019
Datum gelezen: 8 oktober 2019
4/5 ★

Hou me vast zoals ik was is het verhaal van Jasmijn. Jasmijn staat midden in het leven en houdt van taartjes eten met haar vriendinnen. Op een dag staat de wereld voor haar even stil: ze heeft te horen gekregen dat ze borstkanker heeft. Toch geeft Jasmijn de moed niet op! Langzaam maar zeker komt ze er weer bovenop, totdat ze opnieuw slecht nieuws krijgt.

Borstkankermaand

Oktober staat in het teken van borstkanker. 1 op de 7 vrouwen krijgt in haar leven te maken met deze vorm van kanker. 1 op de 7! Iedereen kent dus wel een vrouw die borstkanker heeft (gehad), zo ik ook. Om deze reden is het ontzettend belangrijk aandacht aan dit onderwerp te besteden en vrouwen meer bewust te maken. Voor borstkankermaand heeft Boekerij mij een exemplaar van Hou me vast zoals ik was opgestuurd. Het leek mij een ontzettend mooi verhaal, die me wel eens aan het huilen zou kunnen maken.

Huilen gegarandeerd

En huilen heb ik zeker gedaan. Bij het lezen van de laatste hoofdstukken liepen de tranen over mijn wangen en heb ik lang na het uitlezen nog rondgelopen met een brok in mijn keel. Het raakte mij ontzettend diep. Wat het allemaal nog verdrietiger, maar tegelijkertijd ook mooier, maakt, is dat het verhaal gebaseerd is op het leven van een goede vriendin van Gaby Rasters: Margriet. Jasmijn was een geweldig karakter om over te lezen, dus dat vertelt veel over de vrouw waarop het verhaal gebaseerd is.

Af en toe had ik mijn momentjes dat de passages waarin de personages hun liefde voor elkaar bespraken, mij een beetje begonnen te vervelen. Tegelijkertijd zette deze passages mij ook wel aan het denken: als ik het was geweest, zou ik dan niet ook de rest van mijn tijd opvullen met mijn liefde uitspreken aan de mensen die mij dierbaar zijn? Het antwoord is ja. Dus de verveling bij die passages sloegen al gauw weer om in tranen.

Ben je nog op zoek naar een boek die je deze maand kunt lezen? Dan raad ik je zeker aan om Hou me vast zoals ik was van Gaby Rasters op te pakken. Ik gok dat slechts enkelen het droog houden tijdens het lezen van dit boek!

Ik heb een gratis leesexemplaar van Hou me vast zoals ik was ontvangen van Boekerij. Dit heeft op geen enkele manier mijn mening beïnvloed! *

3 thoughts on “Hou me vast zoals ik was van Gaby Rasters || Recensie